Metody aktywizujące na lekcji historii- klasa 5- Na zboczach Akropolu i w zakamarkach piramidy

Uczennice i uczniowie klasy 5 pani Ani Strojnej

zdobywali obowiązkową ocenę liczbową z historii w formie wychodzącej naprzeciw potrzebom ucznia 2024 r.

Poświęcili oni swój czas i pracę, by stworzyć projekty z zastosowaniem metod zwanych dotychczas aktywizującymi

(obecnie są one włączone do standardu metodyki szkolnej)

Tym razem sięgnęliśmy po metodę role-play. Wysiłek, który dał bardzo dobre efekty integrujące interdyscyplinarne.

Autorzy organizowali swój czas, musieli wykazać się samodyscypliną, komunikatywnością. Przekonali się, że każdy ma swoje tempo, a dobra komunikacja jest kluczem do sukcesu.

Uczniowie stali się bogami Akropolu, egipskimi kapłanami i faraonem, jak też- nowoczesnym wykładowcą w dresowej bluzie niczym prof. Andrzej Dragan.

Ciąg dalszy po Święcie wszystkich Świętych.

Planujemy wkroczyć m.in. na pokład ateńskich okrętów- trier, by poznać sekret greckiej potęgi morskiej po 480 r. p.n.e.

Marcin Czaja

 

Skip to content