Historia

Poznańska Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna nr 2 im. T. Szeligowskiego rozpoczęła swoją działalność 1 września 1967 r. jako Państwowa Szkoła Muzyczna nr 2. Jej założycielem był Ludwik Kwaśnik, który piastował także stanowisko dyrektora w pierwszym roku istnienia placówki.

W 1970 roku POSM otrzymała imię Tadeusza Szeligowskiego.

Z czasem szkoła zyskiwała coraz większe zainteresowanie uczniów, którzy rozwijali swoje umiejętności artystyczne nie tylko w ramach zespołów kameralnych, wokalno-instrumentalnych oraz chóru, ale także uczestnicząc i organizując wspólnie z nauczycielami swoje widowiska dramatyczno-muzyczne związane z Bożym Narodzeniem, koncerty adresowane do mieszkańców miasta oraz sześciolatków z przedszkoli.

Uczniowie brali udział w licznych międzyszkolnych, regionalnych, ogólnopolskich, a także międzynarodowych konkursach muzycznych.

Szkolne sukcesy

  • Grono laureatów konkursów pianistycznych, skrzypcowych, wiolonczelowych, akordeonowych, fletowych, gitarowych.
  • Stypendyści Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Ministerstwa Kultury i Sztuki.
  • I nagroda w Konkursie Chórów Pro Sinfoniki.
  • Występy w najpiękniejszych salach Poznania: Aula UAM, Ratusz, Biała Sala Urzędu Miejskiego.
  • Współpraca z Teatrem Wielkim w Poznaniu, Filharmonią Poznańską, Pałacem Kultury i innymi instytucjami artystycznymi.

Organizujemy

  • Od 1991 r. Młodzieżowy Konkurs Wiolonczelowy im. Kazimierza Wiłkomirskiego, dzięki któremu nawiązujemy współpracę z pedagogami Akademii Muzycznych Polski i Europy (Wiedeń, Praga, Stuttgart, Helsinki, Brno, Mannheim).
  • Od 1996 r. Konkurs Pianistyczny im. Tadeusza Szeligowskiego.

Dokumenty

Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem

pobierz plik pdf

__________________________________________________

Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem – wersja skrócona

pobierz plik pdf

__________________________________________________

Procedury postępowania 

pobierz plik pdf

__________________________________________________

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków MEiN, papierowe legitymacje szkolne będą wydawane do 12 lipca 2024 roku.
Po tym terminie będą obowiązywać nowe zasady wydawania legitymacji szkolnej oraz mLegitymacji.

                 Papierowe legitymacje oraz mLegitymacje wydane do 12 lipca 2024 roku zachowują ważność
                                                        do zakończenia kształcenia ucznia w danej placówce.

UWAGA! W szkole artystycznej nadal obowiązują legitymacje papierowe

Legitymacja szkolna

  1. Nie pobiera się opłaty za pierwszą legitymację szkolną (po przyjęciu dziecka do szkoły).
  2. Nie pobiera się opłaty za wydanie nowej legitymacji w przypadku np. zmiany adresu lub nazwiska Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3.
  3. Jeżeli następuje zmiana danych osobowych, należy dostarczyć dokument potwierdzający zmianę danych oraz zwrot posiadanej legitymacji.

Zasady wydawania wtórnej legitymacji szkolnej

  1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie legitymacji szkolnej z podaniem przyczyny ubiegania się o nowy dokument. Załącznik nr 1
  2. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię, data urodzenia, adres zamieszkania) oraz dowód opłaty skarbowej. Fotografia osoby ubiegającej się o wydanie legitymacji szkolnej powinna być kolorowa o wymiarach 35 × 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy.
  3. Za wydanie nowej legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej do poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 9 zł.
  4. Termin wykonania duplikatu do 14 dni.

WNOSZENIE OPŁATY ZA WYDANIE WTÓRNEJ LEGITYMACJI SZKOLNEJ

Opłatę za wydanie wtórnej legitymacji szkolnej należy wnosić na rachunek bankowy Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. nr 2
PKO BP 52 1020 4027 0000 1402 1263 6264 z dopiskiem: „opłata za duplikat legitymacji szkolnej, imię i nazwisko ucznia, klasa”

Zasady wydawania mLegitymacji szkolnej oprócz legitymacji papierowej

  1. Rodzice/opiekunowie prawni ucznia pobierają ze strony internetowej szkoły wniosek o wydanie mLegitymacji, wypełniają go i składają w sekretariacie szkoły.
  2. Na adres sekretariat@posm2.poznan.pl należy przesłać aktualne zdjęcie legitymacyjne ucznia. Maksymalna wielkość pliku – do 5 MB.
  3. Po złożeniu wniosku oraz przesłaniu zdjęcia, pracownik sekretariatu przekazuje niezwłocznie za pośrednictwem dziennika elektronicznego informację o wygenerowanym kodzie QR oraz kodzie aktywacyjnym.
  4. Kod uwierzytelniający – kod QR oraz kod aktywacyjny – należy odebrać osobiście za potwierdzeniem odbioru w sekretariacie szkoły. Kody może odebrać uczeń – o ile rodzice/opiekunowie prawni nie wyrazili sprzeciwu poprzez złożenie odpowiedniego wniosku do sekretariatu szkoły.
  5. Kod należy aktywować w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania w systemie. Po tym czasie kody ulegają dezaktywacji.
  6. Po zalogowaniu do aplikacji „mObywatel” należy wybrać  „Dodaj” (w prawym górnym rogu)  lub w zakładce „Dokumenty” (na dole) z rozwijającej się listy wybrać „legitymacja szkolna”.
    Po zapoznaniu się z regulaminem, z klauzulą informacyjną przetwarzania danych oraz wyrażeniu zgód, należy wprowadzić kod QR oraz kod aktywacyjny odebrany w sekretariacie szkoły.
  7. Nieodebrany kod QR i kod aktywacyjny będzie przechowywany w teczce ucznia przez okres 30 dni od wygenerowania, po tym czasie kody zostaną poddane utylizacji.

Zasady wydawania wtórnika karty rowerowej

  1. W przypadku utraty oryginału karty rowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem (podaniem) o wydanie wtórnika karty rowerowej z podaniem przyczyny ubiegania się o wtórnik. Załącznik nr 4
  2. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie (nazwisko i imię, data urodzenia, adres zamieszkania).

Wniosek o wydanie wtórnika karty rowerowej pobierz załącznik nr 4

Zasady wydawania duplikatu świadectw szkolnych

  1. W przypadku utraty oryginału świadectwa szkolnego rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa szkolnego z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat. Załącznik nr 5
  2. Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
  3. Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu, tj. 26 zł.
  4. Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa.
  5. Duplikat zawiera: – na pierwszej stronie u góry wyraz „Duplikat”, – na końcu dokumentu wyrazy „oryginał podpisali” nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzenie nieczytelności podpisów, datę wystawienia duplikatu, pieczęć urzędowa.
  6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
  7. Termin wykonania duplikatu: do 14 dni od dnia złożenia wniosku.
  8. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie – za potwierdzeniem odbioru.

WNOSZENIE OPŁATY ZA WYDANIE DUPLIKATU ŚWIADECTWA SZKOLNEGO

  • Opłatę za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego należy wnosić na rachunek bankowy Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. nr 2
    PKO BP 52 1020 4027 0000 1402 1263 6264 z dopiskiem: „opłata za duplikat świadectwa szkolnego, imię i nazwisko”

Duplikat świadectwa – pobierz załącznik nr 5 .doc

Regulamin

zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych, określający procedurę zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń.

pobierz plik pdf

Zasady prowadzenia zajęć pozalekcyjnych w POSM2

Firma lub osoba musi zwrócić się pismem do dyrektora szkoły o możliwość przeprowadzania zajęć pozalekcyjnych dla uczniów naszej szkoły. Sale na zajęcia będą odpłatnie wynajmowane. Muszą wpisać rodzaj zajęć, wszystkie dane firmy (NIP, Regon, właściciel firmy) lub osoba prywatna adres zamieszkania i nr pesel.

Potem po uzyskaniu zgody od WO i Wydziału Gospodarki Nieruchomościami zawieramy umowę najmu sali, żądamy od prowadzących zajęcia zaświadczenia o niekaralności z sądu oraz dyrektor sprawdza te osoby w rejestrze sprawców przestępstw seksualnych.

Patron szkoły

Kompozytor i pedagog. Urodzony 13 września 1896 we Lwowie, zmarł 10 stycznia 1963 w Poznaniu.

W osiemnastym roku życia ukończył (z odznaczeniem) gimnazjum klasyczne i Galicyjskie Konserwatorium Muzyczne we Lwowie, gdzie uczył się gry na fortepianie w klasie Viléma Kurza oraz teorii muzyki u Stanisława Niewiadomskiego.

W 1918 rozpoczął studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, wieńcząc je otrzymanym w 1922 dyplomem i tytułem doktora praw.

W latach 1921-28 studiował muzykologię (jako ekstern) na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jeszcze w 1923 przeniósł się do Wilna.

W latach 1925-27 wykładał historię muzyki w tamtejszym konserwatorium muzycznym.

W 1929, jako stypendysta Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, wyjechał na dalsze studia do Paryża, gdzie doskonalił swoje umiejętności w zakresie kompozycji pod kierunkiem Nadii Boulanger oraz instrumentacji u Paula Dukasa.

W 1930 roku napisał Tadeusz Szeligowski “Koncert na orkiestrę”. Był wówczas na stypendium w Paryżu, gdzie studiował pod kierunkiem Nadii Boulanger. Działał tam w Stowarzyszeniu Młodych Muzyków Polaków, był nawet członkiem Zarządu. Po wykonaniu “Koncertu” w 1935 roku w Poznaniu w miejscowej prasie ukazało się kilka recenzji (ich fragmenty przytacza Tadeusz Szantruczek w książce “Komponować… i umrzeć”).

Po powrocie w 1931 wykładał teorię i kompozycję w Poznańskim Konserwatorium Muzycznym.

Lata wojny przetrwał w Wilnie, pracując jako organista w kościele św. Kazimierza.

W 1945 pełnił funkcję dyrektora Państwowej Szkoły Średniej i Umuzykalnienia w Lublinie.

W 1947 doprowadził do otwarcia Państwowej Wyższej Szkoły Operowej w Poznaniu i stanął na jej czele. Został również I dyrektorem Filharmonii Poznańskiej. W latach następnych kierował katedrami kompozycji w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie i Poznaniu.

W 1950 otrzymał tytuł profesora.

W latach 1951-54 sprawował funkcję Prezesa Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich.

W 1961 powołał do życia Festiwal “Poznańska Wiosna Muzyczna”. Tadeusz Szeligowski był laureatem wielu konkursów kompozytorskich:

  • w 1930 otrzymał wyróżnienie za “Suitę archaiczną” na orkiestrę (1930) na Konkursie Kompozytorskim im. Henryka Melcera w Warszawie;
  • w 1932 – wyróżnienie za oratorium “Psalm XVI” (1931) na Konkursie Wielkopolskiego Związku Kół Śpiewaczych w Poznaniu;
  • w 1934 – I nagrodę za pieśń “Regina coeli laetare” na chór (1934) na Konkursie Małopolskiego Związku Towarzystw Śpiewaczych i Muzycznych we Lwowie;
  • w 1938 – dwie pierwsze nagrody za “Psalm radosny in memoriam Guillaume Dufay” na chór mieszany (1938) i “Pieśń żeglarzy” na chór mieszany (1938) na Konkursie Miesięcznika “Śpiewak” w Warszawie;
  • w 1948 – II nagrodę za Kantatę o sporcie “100 m” na głos solo, chór i orkiestrę (1948) na Konkursie Olimpijskim Związku Kompozytorów Polskich;
  • w 1949 – II nagrodę (pierwszej nie przyznano) za dialog muzyczny “Panicz i dziewczyna” na sopran, baryton, chór mieszany i orkiestrę lub fortepian (1948-49) na Konkursie Polskiego Radia i Ministerstwa Kultury i Sztuki na pieśń do słów Adama Mickiewicza; III nagrodę za “Sonatę d-moll” na fortepian (1949) na Konkursie Kompozytorskim im. Fryderyka Chopina oraz wyróżnienie za pieśń “Arion” na tenor z fortepianem (1949) na Konkursie na pieśń do słów Aleksandra Puszkina. Ponadto został uhonorowany: w 1950 – Nagrodą Państwową II stopnia za “Wesele lubelskie” na sopran, chór mieszany i małą orkiestrę symfoniczną (1948), suitę z baletu “Paw i dziewczyna” (1948) i pieśń “Arion”;
  • w 1951 – Nagrodą Państwową I stopnia za operę “Bunt żaków” (1951);
  • w 1957 – Nagrodą Prezesa Rady Ministrów za operę “Krakatuk” (1954);
  • w 1963 – Nagrodą pośmiertną Związku Kompozytorów Polskich za całokształt twórczości oraz Nagrodą pośmiertną Polskiego Radia i Telewizji za operę-oratorium radiowe “Odys płaczący i opuszczony” na głosy recytujące, chór i orkiestrę symfoniczną (1962).

Tadeusz Szeligowski był w swoim czasie entuzjastą nowej muzyki. Podczas I wojny światowej zafascynowała go muzyka Debussy’ego i pod jej wpływem uznał się za “wiecznego niewolnika nowej muzyki”. Na muzyczne nowości pozostał zawsze otwarty, choć sam w swojej twórczości przeszedł na pozycje istotnie konserwatywne, a przynajmniej eklektyczne. Jeszcze przed II wojną światową głosił pogląd, że muzyka – także współczesna – powinna być przeznaczona dla wszystkich, wobec czego nowatorstwo i eksperyment powinny mieć granice określone możliwościami percepcyjnymi zwykłych słuchaczy. “Dzieło powstające w oderwaniu od tradycji jest dzieckiem już od chwili poczęcia martwym” – mawiał swoim studentom w latach czterdziestych i pięćdziesiątych. Ale w roku 1961 powołał do życia Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej “Poznańska Wiosna Muzyczna”, gdzie miała być prezentowana muzyka nowa we wszystkich jej przejawach, również tych całkiem awangardowych.

Opracowanie: Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich.

Hymn szkoły

Muzyka: Karol Broniewski
Słowa: Stefan Balicki

Polska szkoła – polska krew,
ojczystej mowy ton,
młodych serc ofiarny zew
przed Boży płynie tron.

Uczeń to Ojczyzny straż,
pracy płomienna wić.
Młodość mając wszystko masz,
więc mocno wierz i naprzód idź.

Kto z naszą szkołą się pobrata,
ten wie co radość, młode lata,
ten już na zawsze to zrozumie,
że być Polakiem uczeń umie.

Oto piosenka o naszej szkole,
piękno szarych dni.
Słuchajcie, jak mimo trosk i niedoli
Leci w świat i brzmi.

Kto z naszą szkołą się pobrata,
ten wie co radość, młode lata,
ten już na zawsze to zrozumie,
że być Polakiem uczeń umie.

Polska szkoła – polska krew,
ojczystej mowy ton,
młodych serc ofiarny zew
przed Boży płynie tron.

Uczeń to Ojczyzny straż,
pracy płomienna wić.
Młodość mając wszystko masz,
więc mocno wierz i naprzód idź.

Pobierz pdf

 

Kadra

Dyrektor

Jerzy Mackiewicz

adres e-mail: dyrektor@posm2.poznan.pl
dyżury: wtorki 7.30 – 08.30
  czwartki  14.30 – 15.30

Wicedyrektor

Hubert Pilarczyk

adres e-mail: vce.dyrektor@posm2.poznan.pl
dyżury: czwartki 13:30-14:30
Wychowawcy  
Malwina Chuda-Granat Klasa I
Ewa Andrzejewska Klasa II
Kinga Wysocka Klasa III
Jerzy Fryderyk Wojciechowski Klasa IV
Anna Strojna Klasa V
Hanna Sołtysiak Klasa VI
Marcin Czaja Klasa VII
Adrianna Janiak Klasa VIII
   
Nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących:
Ewa Andrzejewska Edukacja wczesnoszkolna
Malwina Chuda-Granat Edukacja wczesnoszkolna, Etyka I-III
Kinga Wysocka Edukacja wczesnoszkolna
Agnieszka Wrembel Język angielski
Andrzej Łukaszkiewicz Język polski
Magdalena Grzesiak-Tyrakowska Język polski
Monika Bajon-Idźkowska Język angielski
Przemysław Jaworek Język niemiecki
Marcin Czaja Historia, WOS, EDB,
Maria Bladowska Matematyka
Adrianna Janiak Matematyka, Chemia
Hubert Pilarczyk Informatyka
Magdalena Najs Przyroda, Geografia
Katarzyna Karbowy Biologia
Jagoda Sikorska Fizyka
Martyna Badura Plastyka
Beata Chrościńska Wychowanie fizyczne, Technika
Krystian Patalas Wychowanie fizyczne
Przemysław Kuca Wychowanie fizyczne
Paulina Barłóg-Bloch Religia
Hanna Sołtysiak Etyka kl. IV-VIII
   
Sekcja instrumentów klawiszowych:
   
Alina Stawicka Fortepian – kierownik sekcji
Agnieszka Runowska-Przystańska Fortepian
Katarzyna Sikorska-Wrembel Fortepian
Ilona Stachowiak-Basse Fortepian
Bianka Wierzbicka-Białas Fortepian
Klaudyna Woszczyk Fortepian
Cyprian Sekrecki Fortepian
Michał Skowroński Fortepian
Tomasz Zwierzchlewski Fortepian
Jacek Fokt Fortepian
Maria Koszewska-Wajdzik Fortepian
Cezary Witlewski Akordeon
 Sekcja instrumentów smyczkowych, gitary i harfy:
   
Karina Jakubowska Skrzypce – kierownik sekcji
Jan Bałaban Altówka
Artur Nagrodzki Gitara
Anna Zielińska Skrzypce
Urszula Nagrodzka Skrzypce
Hanna Szulc Skrzypce
Dominika Staniewska Skrzypce
Łukasz Nazarczuk Skrzypce
Żaneta Hoffmann-Szewczykowska Wiolonczela
Agnieszka Pawłowska Wiolonczela
Tomasz Lisiecki Wiolonczela
Paulina Kostrzewska Harfa
Anna Ciszyńska Harfa
Urszula Maliszewska Kontrabas
Sekcja przedmiotów ogólnomuzycznych, instrumentów dętych i perkusji:
Bogumiła Szeligowska-Wojtecka Kształcenie słuchu, Audycje muzyczne, Wiedza o muzyce, Nauka o muzyce, Zasady muzyki z edycją nut – kierownik sekcji
Katarzyna Korpik Kształcenie słuchu, Chór, Zespół kameralny
Anna Strojna Podstawy rytmiki, Rytmika-instrument główny, Kształcenie słuchu, Improwizacje fortepianowe
Jerzy Fryderyk Wojciechowski Kształcenie słuchu, Audycje muzyczne, Wiedza o muzyce, Nauka o muzyce, Zasady muzyki z edycją nut, Literatura muzyczna
Justyna Pikulska Flet
Violetta Spychaj Saksofon
Marcin Piekut Klarnet
Wiesław Remlein Trąbka
Anita Murawka Fagot
Jerzy Mackiewicz Perkusja
Albert Kołodziejczak Perkusja
Pracownicy biblioteki:
Agnieszka Wrembel Biblioteka
Beata Chrościńska Biblioteka
Grono pedagogiczno-psychologiczne: Michalina Lesicka Pedagog specjalny
Agnieszka Rausz Pedagog
Anna Szostak Psycholog szkolny
Wychowawcy świetlicy szkolnej:
Marta Witosławska Wychowawca świetlicy
Paulina Barłóg-Bloch Wychowawca świetlicy
Maria Ilnicka Wychowawca świetlicy
Dominika Staniewska Wychowawca świetlicy
Hanna Sołtysiak Wychowawca świetlicy

 

 

 

Biblioteka

Biblioteka sala B012

Poniedziałek
8:45 – 17:00

Wtorek
9:40 – 12:30

Środa
8:45 – 9:45  i   10:35 – 17:00

Czwartek
8:45 – 10:50  i  11:40 – 13:40

Piątek
10:00 – 17:00

 

  1. Z biblioteki mogą korzystać wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły.
  2. Każdy czytelnik jest zobowiązany zaznajomić się z regulaminem biblioteki i godzinami jej otwarcia.
  3. W bibliotece obowiązuje cisza.
  4. Książki i nuty wypożycza się bezpłatnie.
  5. Jednorazowo można wypożyczyć 2 książki na 2 tygodnie oraz tyle nut ile potrzeba.
  6. Po przeczytaniu książkę zwracamy do biblioteki, niepotrzebne już nuty również. Czekają na nie inni czytelnicy.
  7. Jeśli czytelnik nie przeczytał książki może prosić o przedłużenie terminu wypożyczenia.
  8. Wszystkie książki i nuty są własnością społeczną, a więc i Twoją.
  9. Szanuj je, nie zaginaj rogów, nie plam.
  10. Czytelnik odpowiada materialnie za wypożyczone książki i nuty i jest zobowiązany odkupić ten sam tytuł zniszczonego lub zagubionego egzemplarza. W przypadku braku danego tytułu w księgarniach wartość egzemplarza ustala się na podstawie aktualnych cen rynkowych.
  11. Pod koniec roku szkolnego wszyscy czytelnicy są zobowiązani do zwrotu książek i nut.

Poznań, 01.12.2010r.

Pobierz Regulamin biblioteki w formacie pdf

Regulamin korzystania z darmowych
podręczników/materiałów edukacyjnych w POSM I st. nr 2
im. Tadeusza Szeligowskiego

 § 1

PRZEDMIOT REGULAMINU

1. Niniejszy „Regulamin korzystania z darmowych podręczników lub materiałów edukacyjnych”, zwany dalej „Regulaminem”, reguluje:
a)  zasady związane z wypożyczaniem i zapewnieniem uczniom dostępu do podręczników lub materiałów edukacyjnych,
b) tryb przyjęcia podręczników na stan Szkoły,
c) postępowanie w przypadku zagubienia lub zniszczenia podręczników lub materiałów edukacyjnych.
2. Każdy uczeń/rodzic/opiekun prawny powinien zaznajomić się z Regulaminem korzystania z darmowych podręczników lub materiałów edukacyjnych.
3.  Udostępnianie podręczników/materiałów edukacyjnych podlega rejestracji.
4. Podręczniki wypożyczane do domu Bibliotekarz zapisuje w komputerowej bazie użytkowników.
5. Zwrot wypożyczonych podręczników Bibliotekarz potwierdza w komputerowej bazie użytkowników.

§ 2
PRZYJĘCIE PODRĘCZNIKÓW NA STAN SZKOŁY

1. Podręczniki, materiały edukacyjne, materiały ćwiczeniowe przekazane Szkole w ramach dotacji zostają przekazane na stan biblioteki na podstawie stosownego protokołu.
2. Podręczniki, materiały edukacyjne, materiały ćwiczeniowe i inne materiały biblioteczne stanowią własność Szkoły.
3. Podręczniki i materiały edukacyjne wypożyczone z biblioteki uczeń/rodzic zabezpiecza przed zniszczeniem poprzez nałożenie na każdy egzemplarz okładki celem zapewnienia ich wieloletniego użytkowania.
4. Podręczniki przekazane Szkole w ramach dotacji przeznaczone są do użytkowania przez okres 3 lat.

§3
UDOSTĘPNIANIE ZBIORÓW

1. Do wypożyczania podręczników lub materiałów edukacyjnych uprawnieni są zgodnie z ustawą uczniowie poczynając od klasy I w roku szkolnym 2014/2015 i klas kolejnych w latach następnych.
2. Wypożyczanie odbywa się w pierwszym tygodniu danego roku szkolnego.
3. Podręczniki wypożyczane są na okres przeznaczony do ich użytkowania.

§ 4
PROCEDURA WYPOŻYCZANIA PODRĘCZNIKA

1. Na początku roku szkolnego wychowawca klasy lub nauczyciel danego przedmiotu pobiera z biblioteki  podręczniki lub materiały edukacyjne w ilości równej liczbie uczniów danej klasy.

§ 5
ZMIANA SZKOŁY

1. Uczeń, który w trakcie roku szkolnego, z powodów losowych, rezygnuje z edukacji w Szkole, zobowiązany jest zwrócić otrzymane podręczniki lub materiały edukacyjne.

§ 6
OBOWIĄZKI UCZNIA ZWIĄZANE Z WYPOŻYCZENIEM

1. Przez cały okres użytkowania podręczników uczeń dba o właściwe i czyste obłożenie książki.
2. Uczeń/rodzic ma obowiązek na bieżąco dokonywać drobnych napraw czy ewentualnej wymiany okładki.
3.  Zabrania się dokonywania jakichkolwiek wpisów i notatek w podręcznikach.
4.  Wraz z upływem terminu zwrotu podanego przez Bibliotekarza szkolnego, uczeń powinien uporządkować podręczniki, podkleić, obłożyć w nową okładkę, jeśli wcześniejsza ulegnie  zniszczeniu, a następnie oddać wychowawcy lub nauczycielowi danego przedmiotu.

§ 7
USZKODZENIE LUB ZNISZCZENIE PODRĘCZNIKA/
MATERIAŁU EDUKACYJNEGO

1. Na żądanie wychowawcy klasy lub nauczyciela danego przedmiotu, bądź Bibliotekarza użytkownik, który doprowadził do uszkodzenia podręczników lub materiałów edukacyjnych, jest zobowiązany je odkupić.

§ 8
ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Uczeń/rodzic ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia wypożyczonych podręczników lub materiałów edukacyjnych.
2. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub zagubienia podręcznika lub materiału edukacyjnego Szkoła może żądać od rodziców ucznia zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego określonego przez wychowawcę klasy lub nauczyciela danego przedmiotu, którego dotyczy podręcznik.
3. Wartość uszkodzonych, zniszczonych lub zagubionych podręczników określa wydawnictwo.
4. W przypadku niezwrócenia podręczników/materiałów edukacyjnych Szkoła sprawę kieruje na drogę postępowania sądowego.

§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Uczniowie i rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do stosowania się do niniejszego Regulaminu i zawartych w nim postanowień.
2. Organem uprawnionym do zmiany Regulaminu jest Dyrektor Szkoły.
3. Decyzje dotyczące innych kwestii związanych z udostępnianiem podręczników lub materiałów edukacyjnych, które nie zostały ujęte w niniejszym Regulaminie podejmuje Dyrektor Szkoły.
4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2016 r.

Poznań, 28.01.2016 r.

Pobierz Regulamin korzystania z podręczników w formacie pdf

Świetlica

Stołówka

Obiady wydawane są od godziny 12:15–14.45

 

Strona w trackie budowy

Magazyn instrumentów

Marcin Karcz

Poniedziałki
godz. 15:30 – 16:30

Pobierz Regulamin wypożyczania instrumentów muzycznych w formacie pdf

INFORMACJE OGÓLNE

  1. POSM I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego wypożycza (w miarę możliwości) uczniom i pracownikom szkoły instrumenty muzyczne będące własnością Szkoły.
  2. Instrumenty muzyczne wypożyczane są wyłącznie:
  • uczniom szkoły – odpłatnie, na podstawie umowy najmu,
  • nauczycielom szkoły – nieodpłatnie, celem prowadzenia zajęć.
  1. Osobą odpowiedzialną za wypożyczanie jest pracownik szkoły, któremu powierzono prowadzenie magazynu instrumentów.
  2. Wypożyczony instrument przeznaczony jest wyłącznie do realizacji programu szkolnego. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie go do innych celów.
  3. Użytkownik nie może oddać instrumentu w podnajem lub użyczenie osobomtrzecim.

Na żądanie Szkoły wypożyczone do użytku instrumenty muszą być zwrócone.

PROCEDURA WYPOŻYCZANIA I ZWROTU PRZEZ UCZNIA

  1. Wypożyczenie instrumentu odbywa się na pisemny wniosek rodzica/ opiekuna prawnego ucznia.
  2. Podstawą odbioru instrumentu jest umowa najmu podpisana przez rodzica/ opiekuna prawnego ucznia.
  3. Przy zwrocie instrumentu wypożyczający przedstawia dowód przeglądu
    i konserwacji: instrumentu smyczkowego wydany przez lutnika szkolnego; w przypadku pozostałych instrumentów przez zakład dokonujący przeglądu, wskazany przez Szkołę.
  4. Zwrot instrumentu muzycznego następuje na podstawie danych identyfikacyjnych opisanych w umowie.

ZASADY KONSERWACJI I UŻYTKOWANIA INSTRUMENTÓW

  1. Wszelkie uszkodzenia instrumentów w trakcie użytkowania naprawiane są na koszt użytkownika.
  2. Naprawy bieżące w wypożyczonych instrumentach muzycznych:
  • dęte: wymiana poduszek, sprężynek, bieżąca konserwacja i inne bieżące naprawy,
  • strunowe: wymiana włosia, wymiana strun, itp.,
  • klawiszowe: bieżące strojenie instrumentów wraz z niezbędną regulacją mechanizmu
  • dokonują na koszt własny osoby wypożyczające instrument.
  1. Wszystkie naprawy, konserwacje instrumentów lutniczych mogą być wykonane tylko przez lutnika szkolnego, a pozostałych instrumentów przez zakład wskazany przez Szkołę.
  2. Strojenia wypożyczonego pianina dokonuje stroiciel szkolny.
  3. Koszt transportu pianina ponosi wypożyczający.
  4. Raz do roku będzie miał miejsce odpłatny przegląd techniczny wypożyczonego pianina dokonywany przez stroiciela szkolnego (strojenie, korekta mechanizmu).
  5. Trwałe uszkodzenie instrumentu powstałe wskutek jego niewłaściwego użytkowania, niedbalstwa, naprawy przez osoby do tego nieuprawnione, a także zagubienie zobowiązuje użytkownika do pokrycia kosztów zakupu nowego instrumentu tej samej klasy.
  6. O uszkodzeniu instrumentu lub smyczka użytkownik winien pisemnie powiadomić dyrekcję szkoły.

ZASADY ODPŁATNOŚCI ZA WYPOŻYCZENIE INSTRUMENTU

  1. Wysokość odpłatności za najem instrumentu ustala dyrektor szkoły i podaje do wiadomości użytkownikom.
  2. Użytkownik uiszcza opłatę za najem instrumentu zgodnie z zawartą umową.
  3. W przypadku przekroczenia terminów płatności, POSM I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego będą przysługiwać odsetki ustawowe.
  4. Nieuregulowanie należności przez kolejne dwa miesiące może stanowić podstawę do odebrania wypożyczonego instrumentu (akcesoriów).
  5. Na pisemny wniosek skierowany do dyrektora szkoły, rodzice/ opiekunowie prawni ucznia POSM I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego znajdujący się
    w trudnej sytuacji materialnej (po odpowiednim udokumentowaniu) mogą ubiegać się o zwolnienie z opłaty za wypożyczony instrument muzyczny.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. W sprawach nieobjętych Regulaminem stosuje się aktualnie obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego.
    2. Traci moc Regulamin wypożyczania instrumentów muzycznych w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego wprowadzony zarządzeniem dyrektora szkoły nr 10/2014 z dnia 3 marca 2014 r.

Pobierz Podanie o wypożyczenie instrumentu w formacie docx
Pobierz Podanie o wypożyczenie instrumentu w formacie pdf

Poznań, dnia………………………

……………………………………………………………….……

(imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego)

…………………………………………………………………….

(adres)

Do Dyrektora

POSM I st. Nr 2 im. T. Szeligowskiego

ul. Bydgoska 4

61-127 Poznań

Zwracam się z prośbą o wypożyczenie instrumentu …………………………………… (opis instrumentu)

dla mojej córki/mojego syna* uczennicy/ucznia* Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej
I st. Nr 2 im. T. Szeligowskiego

……………………………………………………………………………………………

(imię i nazwisko dziecka)

Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem* się z Regulaminem wypożyczania instrumentów muzycznych w POSM I st. Nr 2 im. T. Szeligowskiego i zobowiązuje się do przestrzegania zawartych w nim postanowień.

………………………………………………………….

(podpis rodzica/opiekuna prawnego)

*niepotrzebne skreślić

 Pobierz Rewers na wypożyczenie instrumentu muzycznego w formacie docx
 Pobierz Rewers na wypożyczenie instrumentu muzycznego w formacie pdf

REWERS NA WYPOŻYCZENIE INSTRUMENTU MUZYCZNEGO

………………………………………………………………………………………………………………………………

(imię i nazwisko ucznia)

……………………………………………………………………………………………..…………

(imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego)

………………………………………………………………………………………………………

(adres)

……………………………………………………………………………………………………….

(nr telefonu)

Potwierdzam odbiór wypożyczonego w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. nr 2 im. T. Szeligowskiego:

Nazwa instrumentu ………………………………………………………………………………………………………………

nr inwentarzowy ……………………………….nr fabryczny ………………………………..………

Stan instrumentu

……………………………………………………………………………………………

…………………………………………………….………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

…………….………………………………………………………………………………

………………………………………………………………

(podpis nauczyciela/lutnika szkolnego)

Poznań, dnia ………………………………………….

(podpis rodzica/opiekuna prawnego)

……………………………………………….………………

(podpis pracownika wypożyczającego)

Lutnik

Piotr Wiśniewski

                KONTAKT:

tel. +48 602 704 540

mail: wisniewski.piotr@posm2.poznan.pl

 

Stroiciel fortepianów

Jarosław Zając

tel. +48 603 350 946

Zamówienie: POSM2.26-2/24

pobierz szczegóły

______________________________________________________data wprowadzenia 4.12.2024

Zamówienie: POSM2.26-1/24

pobierz szczegóły

____________________________________________________data wprowadzenia 28.05.2024

 

Zamówienia publiczne

ZAPYTANIE OFERTOWE nr ZP/1/23 z dnia 18 lipca 2023 r.

Poznańska Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego zaprasza do złożenia oferty na wymianę oświetlenia w wybranych salach w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego.

Zapytanie ofertowe wymiana oświetlenia
Opis techniczny
Wytyczne do zapytania ofertowego
Przedmiar oświetlenie 2023
zał nr 2 – wzór umowy
zał nr 3 – formularz ofertowy
specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
rys 1  – A2 kolor rzut parter budynku
rys 2 – A2 kolor rzut I piętro budynku
rys 3 – A2 kolor rzut II piętro budynku
rys 4 – A2 kolor rzut III piętro budynku

 

Odpowiedzi:
Wyjaśnienie zapytania, które wpłynęło od Wykonawcy w dniu 24 lipca 2023

 

Zawiadomienie o wyborze oferty

Praca w POSM2

BRAK OFERT PRACY

 

 

Skip to content